Despre Design Thinking

“The math is simple: when people with different assets, needs and views come together, they’re able to produce more than they ever could on their own. Trading goods, skills and knowledge without friction creates a leap in productivity. It might be easier to burn a bridge than it is to build one, but in the long one, bridges are what we need.” (Seth Godin)

Cred, cu tărie, în ceea ce Seth Godin numește economia conexiunii, iar ceea ce mi-am propus este, ca prin toate activitățile desfășurate (coaching, training, management de proiecte, consultanță de business, televiziune, scris, etc.), să contribui la multiplicarea și cultivarea relațiilor sănătoase.

Afirmam, acum câteva zile, pe Facebook, că puterea lui ÎMPREUNĂ este inestimabilă și că avem cu toții loc sub Soare!

Așa că m-am bucurat să aflu, participând acum doua zile, la un atelier organizat sub sigla Google, cât de importante sunt conectarea, empatia și în procesul de Design thinking.

Design thinking-ul consideră OAMENII ca parte centrală a fiecărui proces.

Mindset-ul unui designer se caracterizează prin empatie, optimism, iterație, creativitate.

Fondatorul IDEO, David Kelley, pornește de la premisa că toți suntem creativi, iar creativitatea se referă, mai degrabă, la un mod de a înțelege lumea, și nu la talentul de a compune, picta, sculpta. Esențial este să avem încredere în procesul creativ, să ne dăm voie să visăm, să testăm și să fim deschiși spre a eșua adeseori înainte de a ajunge la produsul / serviciul dorit de client.

Tim Brown, CEO-ul celor de la IDEO, vorbește despre 3 faze principale ale proucesului de Design Thinking:

Școala creativilor de la Standford d.school enumeră 5 etape ale procesului de design thinking, respectiv:

  1. A EMPATIZA – adică să te pui în locul clientului pentru o bună înțelegere a nevoilor sale reale.
  2. A DEFINI problema identificată în urma intervievării clientului. Este o fază în care sondăm spațiul problemei.
  3. IDEAȚIA – generarea tuturor ideilor posibile care ar putea soluționa problema pe care o are clientul.
  4. PROTOTIPAREA – realizarea unei machete (prototip) pentru produsul / serviciul dorit de client.
  • TESTAREA – prototipul este prezentat clientului, iar pe baza feedback-ului primit se vor lua deciziile corespunzătoare (reiterarea procesului, etc.)

Eu mă cam opresc aici; dacă doriți să explorați procesul, vă îndemn să participați la următoarele ateliere organizate de echipa https://www.designthinkingsociety.com, în București, Cluj, Iași, Constanța, Timișoara.

Las aici link-ul unde vă puteți înscrie:

https://events.withgoogle.com/inovatie-prin-design-thinking/?fbclid=IwAR3oUFf0GuhkKSi-HPmDS8zXeh88kx0p5TYZTcgIr4HtpS2APkZEBcZQETM

Despre mine știu că voi utiliza procesul de design thinking (parțial sau în întregime) în abordarea și soluționarea situațiilor de viață (și nu doar pe parte de business).